| Krossad havre | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Krossad havre tor nov 19, 2009 1:29 am | |
| Jag har köpt en säck krossad havre för att dryga ut maten lite,som går i mängder just nu... Och dom älskar det!! Sitter och pickar och krumelurar sig i det för det mesta. Tipset fick jag av en jag fick nymfparakiterna av(kom jag ihåg nu) hon drygade ut maten med krosshavre. En säck är inte dyr,mellan 70-80 kr. Fick oxo ett infall att köpa en säck ängshö!!! Nu doftar det sommaräng här inne kan jag säga,tur man inte har hösnuva! Och så håller jag nu på att prova kattpelletsen i Lessonburarna,får se hur det går. Blir det bra köper jag stora säcken och har i voljärerna oxo,är sååååå trött på pappersremsor..... | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Krossad havre tor nov 19, 2009 6:15 pm | |
| Jag har funderat på att köpa krosshavre jag med, men det har bara inte blivit av... men kanske ska få tummen ur **** och gå ner och handla, som du säger, det är inte så dyrt Vad är ängshö? och vart köper man det? Jag har hört lite både bra och anus om kattpellets som bottenmaterial till fåglar... allt från att det innehåller gifter, till att det är helt naturligt jag har ingen aning om vilken som stämmer dock Jag har vanligt kutterspån/träslip i buren och det funkar jätte bra. Det håller sig rätt bra inne i buren och det ser ljust och fräscht ut + att det är lätt att plicka bort de smutsiga bitarna och fylla på med rent | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Krossad havre fre nov 20, 2009 1:31 am | |
| Den här pelletsen ska ju vara bara torkat papper,luktar ju papper.....men någon tillsats är det väl antar jag.Kanske man inte ska prova åt dvärgisarna som äter allt.....Sen är det bra för jag slänger in i öppna spisen sen och eldar upp det. Ängshö finns i såna här hårdpressade påsar åt kanin/marsvin och sånt.Finns nog på de flesta affärer,det är zooman som har den jag köpte.Populärt var det i alla fall=) Den är ju mycket finare i konsistensen än vanligt hö,och luktar ljuvligt!! | |
|
| |
luckypox
| |
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Krossad havre sön nov 22, 2009 7:50 pm | |
| haha vilken skillnad | |
|
| |
Putte
Antal inlägg : 288 Age : 49 Ort : Stockholm Registration date : 09-06-14
| Rubrik: Sv: Krossad havre sön nov 22, 2009 8:29 pm | |
| Vi har halm som bottenmaterial, funkar jättebra och ser dessutom trivsamt ut! | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Krossad havre sön nov 22, 2009 9:53 pm | |
| Jag kan inte ha halm,för jag tål inte dammet,inte av spån heller.Har fullt sjå med holkarna som ska ha spån.Hö kan jag ge dom lite åt gången,men det här är nog bästa lösningen för mig tror jag.Om det inte ska se ut som en svinstia jämt!!! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Krossad havre sön nov 22, 2009 10:02 pm | |
| Ah jag förstår Ja då är det nog ett bra alternativ, om man tröttnat på tidningspapper Men förstår att det inte funkar, tidningspapper funkar knappt i en liten bur, hur skulle det funka i en jätte bur? Jag försökte 1 gång, sen gav jag upp | |
|
| |
| Krossad havre | |
|