| Min mobbade lilla Stina! | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 3:36 am | |
| Här sitter hon innanför tröjan på mig.Äldsta ungen i en holk som varit mobbad från början av någon av föräldrarna. Hon klev ur holken och satt på golvet,och hon höll på svälta ihjäl,plus att hon var blodig i svansen. Nu matas det och sovs innanför tröjan,och hon hämtar sig tror jag.Men hon var mager,gud så lea föräldrar kan vara på EN unge!!! | |
|
| |
Putte
Antal inlägg : 288 Age : 49 Ort : Stockholm Registration date : 09-06-14
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 8:43 pm | |
| Stackars liten......hoppas att den lille blir pigg, frisk och kry! Hur kommer det sig att de är så dumma???? | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 9:27 pm | |
| Ja det undrar jag oxo,varför dom väljer en att mobba.Vore det något fel på henne skulle hon ju inte piggna till nu.För det har hon gjort,flög en tur i köket idag.Äter som en häst och bajsar därefter=) Hon sover nu i en liten bur med handuken om sig en del timmar,hon är lite frusen,behöver mer underhudsfett än.. | |
|
| |
Putte
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 9:37 pm | |
| Hur många var det i den kullen hon tillhör? Är det bara hon som blivit mobbad? Hon ser väldigt fin ut, riktigt tjusig färg | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 11:38 pm | |
| Hon var den äldsta av fem ungar.Och det kan inte vara färgen,för en gul unge till finns det i holken. Och den är fin,liksom de tre gröna som är där. Hon passade väl inte på något vis,jag tycker det är underligt hur det är.... | |
|
| |
Putte
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! fre nov 27, 2009 11:40 pm | |
| Hoppas att hon anpassar sig bara! Annars kanske vi kan pröva att ha henne Du får fortsätta berätta hur de går..... | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! lör nov 28, 2009 5:53 am | |
| Haha! Ja hon anpassar sig nog.Hon sover nu i buren med en annan snäll fågel .Hon kryper in i handduken med huvet före när hon vill sova .Jag vill inte ha en klängapa till fågel igen som inte kan umgås med de andra.En sån har jag haft och det räcker!! | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! sön nov 29, 2009 8:03 pm | |
| Vad skönt att hon anpassar sig och att hon har en snäll fågelkompis iallafall | |
|
| |
Putte
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! sön nov 29, 2009 8:12 pm | |
| | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 12:28 am | |
| Det går bra! Hon har nu en egen liten bur och hon får blötmat serverad inne i den.Men nu sitter hon på pinnarna och inte ligger i handduken hela tiden | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 1:51 pm | |
| Nu har jag varit bortrest, så missat den här tråden (och några till) men visst är det skumt.. speciellt när det är så gamla fåglar, det är ju inte så att det helt plötsligt är något fel på ungen. Dom ända 2 teorier jag har är att: 1: Den äldsta/de äldsta ungarna ur stora kullar anses av föräldrarna vara äldre än va de är, eftersom de har så många ungar att mata, och slängs ut ur holken för tidigt. 2: De yngsta ur stora kullar anser föräldrarna vara för svaga, eftersom de äldsta snart är redo att titta ut ur holken, och därför slutar matas/blir mobbade. I vilket fall som helst så vet jag inte varför det blir så... kanske stressade föräldrar eller föräldrar som vill häcka snabbt igen och "skyndar" på sina små ungar för tidigt. Kanske det blev en för stor kull för ett ungt par eller oerfaren/slarvigt par.... Men men, bra att den lilla repar sig och att du tar föräldrarnas ansvar och matar upp en sån pass gammal pippi, och samtidigt ser till att att ungen får vara fågel och inte en 100% människopräglad klätterapa.... alla vi som haft 1 vet att det inte alls är mysigt och skoj | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 2:55 pm | |
| Det var ganska bra teorier tycker jag. Här sitter hon nu lillStina och äter.Hon har sett värre ut än hon gör på bilden..tro mig.. Men hon vill fortfarande sova i handduken=) | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 9:54 pm | |
| Men vad fin hon är Jag blir avis, hade velat ha en liten gul pippi igen | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 11:29 pm | |
| Idag flyttade jag in en kompis till henne,en av ungarna ur en annan holk. Och dom verkar mysa ihop. | |
|
| |
Putte
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! mån nov 30, 2009 11:33 pm | |
| Huva!!!! Stackars liten, ser inte trevligt ut alls! Hoppas verkligen hon repar sig. Va bra att hon kommer överens med sin kompis iallafall. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! tis dec 01, 2009 2:07 am | |
| Observera att det är en björkkvist som går upp efter ryggen på henne,jag såg själv nu att det ser ut som om hon är uppsprättad hela ryggen=) | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Min mobbade lilla Stina! tis dec 01, 2009 2:23 am | |
| Nä stackars lilla Stina, så synd när de råkar så illa ut i så ung ålder Men va bra att det verkar gå bättre för henne och att hon har fått en kompis att mysa med, det gör mycket | |
|
| |
| Min mobbade lilla Stina! | |
|