| Norge igen=) | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Norge igen=) tor dec 17, 2009 2:03 pm | |
| I Januari bär det iväg till Norge igen! Inte sååå långt den här gången .Med hem är den här och hennes make.Förbaskat dyr,men vad gör man inte.Ja..det kommer en voljär med så.... | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor dec 17, 2009 2:06 pm | |
| Och i helgen kommer dom här.Ungen har blitt allergisk ,och ropet på hjälp hörde jag förstås=) Plus en gul unge som jag hade beställt.Tråkigt när man inte kan ha kvar sina fåglar. Men det var lika för mig när mina ungar var små,fåglarna var tvugna att flytta.. | |
|
| |
Tennessee
Antal inlägg : 137 Age : 45 Ort : Hässelby Registration date : 09-01-06
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor dec 17, 2009 4:11 pm | |
| Grattis till de nya tillskotten.. men hur många fåglar har du nu?? eller snarare hur stort hus har du ;-) | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor dec 17, 2009 6:09 pm | |
| Mjaaaa.......runt 53 fåglar har jag räknat ut.Önskar bara att jag finge iväg mina Lessons någon gång.Dom var inge roliga att hålla på med tycker jag.Huset är tillräckligt stort....än så länge.... | |
|
| |
Tennessee
Antal inlägg : 137 Age : 45 Ort : Hässelby Registration date : 09-01-06
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor dec 17, 2009 6:15 pm | |
| Oj oj oj.. jag har 17 st.. en ska flytta hemifrån idag troligen.. men 16 i varje fall och det är nog mycket måste jag säga hahah.. Men roligt att du har stort hus :-D | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor dec 17, 2009 8:40 pm | |
| jag har 6 och tycker det räcker haha Jätte fin den på första bilden! hur många gråa kommer du att ha nu? | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) fre dec 18, 2009 3:57 am | |
| Tre grå,men den här är mamma till två av mina ungar,bla den gula som har fått ungar med en Norge-grå nu.Och det är lite ovisst än hur färgen blir på dom. Och det paret har aldrig fått en grå unge tillsammans,bara grön och gul. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) fre jan 08, 2010 5:51 am | |
| Och det var det här paret som fick den blå ungen jag visade i "uppfödning"! Jag har kvar två ur den kullen,som vart bara tre.Så alltså grå mormor och grå pappa.Gul mamma! | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Norge igen=) fre jan 08, 2010 3:30 pm | |
| Haha, här snackar vi fåglar Jag har sex ordinarie fåglar och det räcker, nu är huset fullt med nyfikna ungar som börjar bli självständiga, så just nu är här fullt kacklande på alla 13 pippisar Men än har ingen granne vågat ringa på och klaga iallafall | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) fre jan 08, 2010 9:48 pm | |
| Jag åker inte till Norge så länge det är så här kallt.Minus 27 ikväll.Tänk om man skulle bli ståendes efter vägen eller nåt!Det får vänta tills det blir behagligare väder! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Norge igen=) sön jan 10, 2010 2:15 pm | |
| Ja det var ett bra beslut! Det har ju redan varit ett par st som frusit ihjäl när de blivit stilla stående | |
|
| |
Trehmula
Antal inlägg : 86 Age : 35 Ort : JK Registration date : 09-12-30
| Rubrik: Sv: Norge igen=) sön jan 10, 2010 4:26 pm | |
| Gäller att förbereda sig med rätt kläder och utrustning om man ska ge sig ut på vägarna i såna förhållanden. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tis jan 12, 2010 5:26 pm | |
| Ja men hur skyddar man fåglarna om man blir ståendes i kylan!!! Mig var det väl det samma med,men det är ju dom som fryser ihjäl först. Idag hämtade jag Morwen och Sauron i alla fall.Inte så förfärligt långt,och vi möttes på halva vägen.Och vad kommer dom med.........jo en holk med tre ägg i......jag blir gaaaaalen!!! Det är dom som jag skriver om längre upp här,har inte blivit av förän nu av olika anledningar med bilar osv osv... | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tis jan 12, 2010 10:18 pm | |
| Vilka sötnäbbar Förstår dilemmat med dessa ägg...Förhoppningsvis blir det inget av dom, men vad säger man? finns det hjärterum så finns det alltid plats för fler dvärgisar | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tis jan 12, 2010 10:50 pm | |
| Ja,jag har ju precis rensat här hemma liksom....jag får väl dela ut dom på forumet=))Det blir ju blå ungar efter ungarna...ibland då..haha! Hon ruvade äggen alla milen vi åkte,och när vi kom hem oxo.Var ut och tittade en sväng bara.Sen tittade jag ner i holken och höll på spy! Lager på lager ,hur äckligt som helst!! Ut med den och in med en annan holk full med hö.Har inget spån hemma nu. Äggen var varma och hon kröp in i den nya holken direkt.Supermamma naturligtvis.... Den andra holken åkte in i öppna spisen och är nu aska.SÅ äcklig var den!! Han har vart ut och kollat omgivningarna,han kan inte flyga för någon vingskada i ungdomen.Men klättrar som en apa!!!Han är överallt ändå!Och när han gick in vågade hon gå ut och kolla grannarna lite.Men dom lämnar aldrig buren båda två. Det är ju bra avelsmaterial,för gula honan jag har efter dom här var ju super med sina ungar.Ingen plockning eller nåt.Och vägrade kliva ur holken fast man var där och bytte.Det är ju sånt här man strävar efter att få.Som tar hant om sina ungar och är snälla.Fy för dom jag hade som misshandlade sina ungar!!! | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tis jan 12, 2010 10:56 pm | |
| Hej hej,vilka är ni??? Hanen Sauron. Honan Morwen | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Norge igen=) ons jan 13, 2010 12:50 pm | |
| Oj, vem säljer ett par med ägg, och sen utsätter dem för stressen att åka bil, nytt hem och massa nya fåglar! Människor det finns. Men vilken supermamma du verkat få tag på... jag tror inte min hona hade varit så duktig. Och visst är det nästan sällsynt med riktigt duktiga mammor som inte plockar/biter/ignorerar sina ungar. Grattis till tillökningen i alla fall | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) mån jan 18, 2010 8:23 pm | |
| Ja det blev inga ungar alls i alla fall.Jag har nu flyttat dom i stora buren med dom andra,Och dom stortrivs. Sen fick jag ett mail från Norge att hon sålt fåglarna jag skulle ha.Tack för det! Nu blir det ingen Katarinaparakit heller.Nu åker jag inte dit,nu är jag suuuur!!! | |
|
| |
Chilenita
| |
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) mån jan 18, 2010 10:15 pm | |
| Nä,det tyckte inte jag heller! Blev så jäkla besviken.. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) ons apr 14, 2010 2:27 pm | |
| Har ju glömt att presentera Åkes nya fru! Ulla!!! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Norge igen=) ons apr 14, 2010 9:09 pm | |
| Hon är så fin, gillar hennes färgnyanser på vingarna | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor apr 15, 2010 12:02 am | |
| Ja hon är mysig,och håller låda som en kulspruta....... | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor apr 15, 2010 6:37 pm | |
| Ulla är verkligen jättefin | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Norge igen=) tor apr 15, 2010 7:03 pm | |
| Jag är lite bekymrad över hennes näbb,den är lite lång.Men jag har satt in olika kalkstenar och grejjer,så jag hoppas hon fixar till det själv.Man vet ju inte hur tillgången har varit på sånt när det gäller grossist precis. | |
|
| |
| Norge igen=) | |
|