| Normal sovställning? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Trehmula
Antal inlägg : 86 Age : 35 Ort : JK Registration date : 09-12-30
| Rubrik: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 1:40 pm | |
| Hej! Jag har lagt märke till att en del nätter sitter hon längst upp i buren och sover mot gallret. Är det normalt eller kan det vara tecken på någon sjukdom eller nått? Annars på dagarna låter hon massor och flyger, hoppar omkring m.m verkar glad and pigg tycker jag. Har ni sett era fåglar sova såhär? | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 4:07 pm | |
| Min ena hona gör samma sak, hänger i ena hörnet och sover, jag har frågat henne om det är bekvämt och sagt att jag tror det är bekvämare för henne att sova på en pinne, men hon envisas med att sitta där med ryggen mot takhörnet och ett ben på var sida om hörnet. Så hennes lilla pojkvän får snällt hänga i taket han med om han vill sova med henne | |
|
| |
Putte
Antal inlägg : 288 Age : 49 Ort : Stockholm Registration date : 09-06-14
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 4:27 pm | |
| Är hon helt ensam utan kompis? Isåfall kanske hon skulle behöva någon att kura ihop med när hon ska sova! | |
|
| |
Trehmula
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 6:44 pm | |
| Tack för svaren, kanske har något med att göra att hon vill sova så högt för att hålla utkik eller något liknande lättare. Noa: Hehe jag tror inte det är någon fara med att hon sover i uppe i hörnet ibland då Putte: Ja hon sitter tyvärr ensam fortfarande, ska hämta hennes kompis nu nästa vecka om allt går väl | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 10:36 pm | |
| Det är väl som oss människor, ibland är det bättre att sova på den ena sidan, ibland på den andra, ibland ligger man på rygg | |
|
| |
Putte
Antal inlägg : 288 Age : 49 Ort : Stockholm Registration date : 09-06-14
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? tor feb 25, 2010 10:41 pm | |
| Med en kompis så kommer hon nog ändra sovställning skulle jag tro Va roligt att hon ska få sällskap, det kommer nog uppskattas! | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? fre feb 26, 2010 1:13 am | |
| Ja mer kärlek åt våra små dunbollar | |
|
| |
Trehmula
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? fre feb 26, 2010 2:58 am | |
| Ja Noa du har så rätt i det med olika sidor m.m att sova på Självklart att hon ska ha en kompis, den framtiden kompisen håller på att lära sig fortfarande med mera, för ung än att flytta hem till oss. | |
|
| |
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Sv: Normal sovställning? fre feb 26, 2010 5:07 am | |
| Jag har oxo några som sitter och sover sådär.Först trodde jag dom var livrädda och klamrade sig fast för att klara livhanken.Men när det var samma fåglar hela tiden,så var det nog så dom ville sova. Kan dock inte sluta undra hur dom bär sig åt..........att dom inte ramlar ner. | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) tor mar 04, 2010 2:33 pm | |
| haha, mina har också konstiga sovställningar ibland=) | |
|
| |
| Normal sovställning? | |
|