| Otäck bild.....dödad.... | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Otäck bild.....dödad.... mån mar 29, 2010 4:52 pm | |
| Hittade den här i buren i morse.....dom kan vara grymma mot en som är i deras ögon ett hot mot ev partner eller nåt. Ledsamt är det i alla fall. Har skrivit på fler ställen om detta som varnande exempel på att sätta ihop tex undulater o andra fåglar med dvärgisar.....detta var en hona,förmodligen dödad av en annan hona...... | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... mån mar 29, 2010 5:10 pm | |
| | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... mån mar 29, 2010 5:38 pm | |
| Ja usch, visst kan de vara grymma. Och det värsta är att det kan gå så snabbt. kan bara ta några få minuter innan det slutar så där. Och tyvärr är detta ett ständigt befintligt problem om man håller mer än 1 par i samma bur. Det gäller att alltid ha stenkoll och när parningstider kommer att plocka bort de aggressiva paren, men ibland hinner man inte ens märka att något är fel innan det är för sent. Tycker synd om dig Lucky, det är aldrig roligt att finna ett husdjur så där svårt misshandlad. Håll extra koll på fåglarna i den buren nu, speciellt om du vet med dig att det finns en eller 2 aggressivare individer. Så att det inte behöver sluta så här igen | |
|
| |
Putte
Antal inlägg : 288 Age : 49 Ort : Stockholm Registration date : 09-06-14
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... mån mar 29, 2010 6:20 pm | |
| FY F*N!!!! Hur kan det komma så plötsligt? Det där var nog de värsta jag sett. Hur många fåglar har du tillsammans nu? Lider med dig, måste kännas helt åt skogen! | |
|
| |
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... mån mar 29, 2010 7:17 pm | |
| Ja det var inge kul alls,huvet finns inget kvar av.Jag misstänker starkt en gul ganska stor hona för det här.....hon ska i alla fall få flytta ut ur buren med sin karl.Hon har vart lite bråkig sedan hon kom hit .Dom är 12 st i den buren,eller 11 nu då... Men nu hoppas jag han hittar en ny flickvän han som var maken till henne som dödades.Ser ut som om hon stått på henne och bara slitit köttet av henne.Usch man tappar sugen liksom........ | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... tis mar 30, 2010 1:40 am | |
| Jag hoppas med han hittar en ny flickvän.Det är konstig att huvudet är borta,den gula hona kan ju inte har ätit hela huvudet . Jag tycker synd om dig Luckypox | |
|
| |
ROCCAM
Antal inlägg : 118 Age : 34 Ort : Stockholm - Täby Registration date : 09-10-08
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... tis mar 30, 2010 2:53 am | |
| MEN GUD så hemskt! Usch. Lider med dig | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Otäck bild.....dödad.... tis mar 30, 2010 12:11 pm | |
| Så fruktansvärt!! Vilken chock det måste ha varit att hitta henne så... Lider verkligen med dig!! | |
|
| |
| Otäck bild.....dödad.... | |
|