| Dagens hjärtinfarkt!!! | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
luckypox
Antal inlägg : 751 Age : 63 Ort : Järvsö Registration date : 08-09-13
| Rubrik: Dagens hjärtinfarkt!!! lör apr 10, 2010 6:32 pm | |
| Stack iväg en timme för att hämta tidningar till fågelburarna. När jag kommer hem möts jag av en vit dimma i hallen. Hela placet insvept i rök!!! Hundjäkeln har hoppat på spisen och fått på största plattan på 6:an,och där stod en stekpanna med vatten i. Jag trodde inte en fågel levde innan jag fått upp alla fönster och dörrar och kunde se mig om. Än så länge lever alla,men jag har en väldigt billig hund!!!!!![b] | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 11, 2010 1:58 am | |
| | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 11, 2010 6:08 pm | |
| Oj, ja det kan ju sluta väldigt illa, inte bara för fåglarna, utan det hade ju kunnat börja brinna, tur att det var något på plattan och att det var vatten i den. Hoppas gojorna klarade sig bra i röken, ibland kan de vara så känsliga och andra gånger förstår man inte hur de överlever | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 11, 2010 6:52 pm | |
| Ja alla lever och tjattrar,tack och lov!!!!! Det var en orolig natt om någon skulle bli dålig eller nå.Men det verkar ha gått vägen i alla fall. Om ingen blir förkyld nudå förstås,det visar sig väl snart. | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 11, 2010 7:36 pm | |
| Som tur klarade de sig Hoppas ingen blir förkyld | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! mån apr 12, 2010 12:45 pm | |
| Hade du inge brandlarm som gick igång? De klarar sig nu nog | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 2:41 am | |
| Idag sjuknade en fågel in.Pipig andning. In med akvariet och satte på värme och en skål vatten.Naturligtvis ska det vara på en helg dom blir sjuka! Han ser pigg ut än,även om han inte trivs utan sin hona.Får se om det blir den enda eller en i raden som blir sjuk Jag förstod väl att detta inte skulle gå obemärkt förbi på något vis. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 2:43 am | |
| - Chilenita skrev:
- Hade du inge brandlarm som gick igång?
De klarar sig nu nog Eh..nu när du säger det...varför gick inte brandlarmet igång...Kanske dags att kolla dom... | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 10:29 am | |
| Hoppas den klarar sig.. och att fler inte insjuknar :S Håll oss uppdaterade | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 2:13 pm | |
| Han är redan bättre och äter.Låter inte längre när han andas!!! Det är super det här med akvariet,blir som en bastu där inne med glaslocket på.Har en springa i ett hörn så luften kan cirkulera.Han får stanna där någon dag till så det inte blir återfall på en gång.Men nu försöker han ta sig ut genom glaset Lucky me!!!!! | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 4:48 pm | |
| Vad bra Hur mår egentligen den som biter sig ? Hoppas han mår också bättre. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! sön apr 18, 2010 5:19 pm | |
| Här är lilla sjuklingen,som inte förstår varför han ska sitta i isoleringscell längre. Han som biter sig själv får jag nog ta bort,han är alldeles sårig och hemsk i kroppen.Och han har lärt en till fågel det tydligen.Jag har fått tipset att kleta på ättika på ryggen och där dom når att bita sig.Men jag vet inte jag...det är rätt starkt ättika.Halsringen den mylade han av sig ganska snabbt......vi hittar ju inget fel på han........så vad ska man göra.. | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! mån apr 19, 2010 5:41 pm | |
| Vad synd Hur har du gjort halsringen ? Min hona mylar kragen också snabb av sig,så jag måste göra en ny 2-3 gånger om veckan. | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! mån apr 19, 2010 9:21 pm | |
| Jag fick någon slags gummiring av sonen som jag lindade runt med isoleringstejp och fodrade med diskunderlägg.Det tog inte lång stund innan den var av. Gjorde en ny av en toarulle som jag lindade efter konstens alla regler,en timme så var den av... | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! mån apr 19, 2010 11:06 pm | |
| Gud va skönt att han mår bättre Ja man kanske borde införskaffa sig ett litet akvarium... men de är rätt dyra :O Ja tyvärr så är ju plockning jätte jobbigt, och när det väl blir ett intränat beteende så kan det nästan vara omöjligt att lära bort igen, det blir liksom en beteendestörning. Och i många fall, just när de plockar sig så hårt att de skadar sig själva, så är det nästan bäst att ta bort som, när inget annat funkar Ättika kan funka, men det kan ha motsatt effekt. Gojan kan ju tro att det är "något fel" på dom fjädrarna och rycka som pga det. Så om du provar, prova lite och se vad som händer. Finns ju olika spray också, men va försiktig med dom med, de kan ha samma effekt | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! tis apr 20, 2010 11:08 am | |
| Idag är han tillbaks i buren med dom andra,och verkar hur pigg som helst. Jag köpte det här lilla akvariumet på loppis för 50 kr.Det behöver ju inte vara så noga med att det är tätt för vatten om man ska ha fågelsjukhus av det liksom.Det är faktiskt jättebra! | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! tis apr 20, 2010 5:25 pm | |
| Jag håller tummarna att det funkar med ättika,men när det inte funkar kunde du köper en krage av plast. Kragar av plast är inte så bekväm för gojarna som kragar med tejp,men bättre en sådant krage än ta bort han. Den här tysk onlineshop säljer kragar i olika storlekar,kanske kan de skicka kragen till Sverige: http://www.parrot-page.com/shop/lang_de/index1.htmlMen när de inte gör det,kunde jag köper kragen och skickar den till dig .Vad tänker du om det ? Det är verklig hemskt när en dvärgis biter sig själv Finas sår blöder igen,hennes sår raggar ofta när hon försöka flyga och jag vet inte hur jag kan hjälper hon | |
|
| |
luckypox
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! tis apr 20, 2010 7:11 pm | |
| Ja det är lite sent nu,för han följde med till veterinären idag och fick somna. Dom nya veterinärerna vi har här avlivar aldrig ett djur i onödan.Men dom protesterade inte när dom såg han.Det var hemskt hur han bitit sig. Kommer någon in med en frisk katt som dom vill ta bort så tar dom reda på den,kastrerar den och placerar om den.Lika med hundar. Tyvärr så har det gjort att många väljer att inte åka dit för att ta bort djuren,utan dom gör det hemma istället. Men i det här lilla fågellivs fallet tyckte dom det var bättre att han fick somna,och det måste vara en plåga att sitta och riva och slita i sig själv jämt.Och jag tyckte jag tog rätt beslut jag oxo. | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! tis apr 20, 2010 9:04 pm | |
| Va skönt att det gått så bra för sjuklingen, att han kan flytta tillbaks till buren 50kr! Ja det har man ju råd att lägga ut Få gå ner till loppisen här i området och kolla in om de har något liknande. Jag tror aldrig jag såg bilder på den plockade gojan, men jag är säker på att du gjorde rätt... det måste vara fruktansvärt plågsamt, både fysiskt och psykiskt att vara så "sjuk" | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :/ tor apr 22, 2010 12:32 am | |
| Ibland måste man göra det "rätta" även om det är svårt. Ett tips, skaffa sånt där grått kantskydd till spisen som man brukar ha när man har djur å barn:) kram | |
|
| |
Era
Antal inlägg : 8 Age : 32 Ort : Varberg Registration date : 10-04-23
| Rubrik: Sv: Dagens hjärtinfarkt!!! fre apr 23, 2010 6:34 pm | |
| Ett tips kan vara att kolla blocket, tradera osv efter begagnade akvarier, en del är ganska prisvärda. Kan nog tänkas vara bra att ha hemma i krissituationer verkar det som | |
|
| |
| Dagens hjärtinfarkt!!! | |
|