| Fråga | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Fråga tis apr 20, 2010 11:25 pm | |
| Hej, Min dvärgis som biter sig själv,Fina,blödde idag igen under vingen Finns det något som jag kunde ge henne för att såret läkar snabbare ? Hälsningar,Giulia | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Fråga ons apr 21, 2010 5:23 pm | |
| hmm.. vet inte, man kan ju ha aloe vera salva för att lindra klåda och så.. vet inte om det hjälper till det här dock... det är svårt det där, det gäller att se till att hon inte är där och pillar, och att det luftas mycket. | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Fråga ons apr 21, 2010 8:52 pm | |
| Jag ger henne en honung salva och Arnica globuli,men det verkar inte hjälpa mycket | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: =) tor apr 22, 2010 1:17 pm | |
| zinkpasta, väldigt bra!=) från apoteket, zink läker sår, salvan smörjer, torkar ut var å skyddar med sitt fett=) prova jag hade det på ett litet sår min leguan hade, vips var det borta!=) fast jag använder det till mig själv också och på familjen när det behövs kram mvh | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: Fråga tor apr 22, 2010 8:28 pm | |
| Zinkpasta verkar vara bra, men är inte zink giftigt för dvärgisar ? | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) tor apr 22, 2010 11:10 pm | |
| zink är ett ämne som alla levande varelser behöver, tex för att kunna läka sår. Du behöver inte oroa dig för mängden zink, det behövs mer än den lilla klutten du smetar på å under en längre period för att orsaka skada precis som alla andra ämnen i för stora doser under långvarig period, tex kan järn orsaka leverskador som inte går att reparera men som sagt då pratar vi om väldigt höga halter | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Fråga fre apr 23, 2010 6:24 pm | |
| Tänk att man kan vara så "blind". Jag vet i princip vad alla vitaminer och mineraler gör och hur det påverkar våra små dunbollar... och ändå har jag aldrig tänkt på att zinktillskott skulle hjälpa att läka... Tur att man hänger i ett forum med kunnigt folk | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: Fråga lör apr 24, 2010 2:00 pm | |
| OK,jag ska fråga i apoteket efter zinkpasta | |
|
| |
| Fråga | |
|