| en funderare | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
samanthish
Antal inlägg : 67 Age : 34 Ort : Helsingborg Registration date : 10-07-23
| Rubrik: en funderare ons jul 28, 2010 1:50 pm | |
| Efter flygningen idag börja coco bete sig konstigt, alleles uppfluffad sitter hon stilla 10 minuter så skakar hon lite men äter har hon gjort, och rör på sig och ibland pipier till , sen har hon däckat i matskålen och ja :S vet inte riktigt vad det är misstänkte förkylning men då hade hon väl snuvat? | |
|
| |
Ingemar
Antal inlägg : 21 Age : 55 Ort : Borås Registration date : 10-07-24
| Rubrik: Sv: en funderare ons jul 28, 2010 5:14 pm | |
| - samanthish skrev:
- Efter flygningen idag börja coco bete sig konstigt, alleles uppfluffad sitter hon stilla 10 minuter så skakar hon lite men äter har hon gjort, och rör på sig och ibland pipier till , sen har hon däckat i matskålen och ja :S vet inte riktigt vad det är misstänkte förkylning men då hade hon väl snuvat?
Värpnöd skulle det kanske vara? Men i vart fall tycker jag nog du skall kontakta en vet. för rådfrågning till att börja med! | |
|
| |
samanthish
| Rubrik: Sv: en funderare ons jul 28, 2010 5:15 pm | |
| Det visa sig att de nog bara var att hon ville göra filip orolig så hon skulle få pussar ( och kanske stress plus värme när jag fick jaga in dom småglinen) men nu är hon pigg och busig igen =) tack för du svara ^^ | |
|
| |
Ingemar
Antal inlägg : 21 Age : 55 Ort : Borås Registration date : 10-07-24
| Rubrik: Sv: en funderare ons jul 28, 2010 5:47 pm | |
| - samanthish skrev:
- Det visa sig att de nog bara var att hon ville göra filip orolig så hon skulle få pussar ( och kanske stress plus värme när jag fick jaga in dom småglinen) men nu är hon pigg och busig igen =) tack för du svara ^^
Ok! Skönt att det inte var någonting allvarligt då! | |
|
| |
samanthish
| Rubrik: Sv: en funderare ons jul 28, 2010 5:48 pm | |
| Ja verkligen , men klart man blir orolig , sagt du för ej köra sådana fula trix ! ;P | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :/ mån aug 02, 2010 1:40 am | |
| jag känner mig lite förvirrad, hur kan det vara ett sjukdomsbetéende, det tillhör ju det normala hur de kan se ut, sitta uppburrad, mysa, låta lite, skaka på fjädrarna, somna i mat och vattenskålarna i början då de inte har hunnit bli hemmastadda än... | |
|
| |
samanthish
| Rubrik: Sv: en funderare mån aug 02, 2010 1:48 am | |
| Jag har ju haft fåglar förr så man ser ju när de är ngt fel, det är den coco ja prata om den nya filip hade inga problem eftåt ringde ja veterin ären dom sa de kunde vara stress symtom och att jag skulle vakta henne och se ifall de försvann, men de gjorde de så fort filip blev orolig och titta till henne, det är väl inte normalt att en fågel sitter uppburrad och när hon andas gungar hela hon och det ser ut som hon ska svimma? hon myste inte ett dugg hon var nästan helt väck, de lät som hon hade andningsproblem dessutom ....så följde noas tips och satte in dom på wc då blev de bättre =) | |
|
| |
happybird
| Rubrik: :/ mån aug 02, 2010 1:50 am | |
| aha, oki, jo, på det sättet du beskriver nu så låter det som stress | |
|
| |
samanthish
| Rubrik: Sv: en funderare mån aug 02, 2010 1:55 am | |
| hihi jag är klumpig me att beskriva inte lika lätt ^^plus helt tom i huvudet efter dagar av gapande ifrån kärleksparet | |
|
| |
happybird
| Rubrik: :) mån aug 02, 2010 12:33 pm | |
| haha, jag ska prova att spela in mitt nymfparakitpar, dom sjunger i en ton, min kompis som har 2 st grå jacko klarar dem inte, min kille orkar inte, inga som jag pratar med i telefon orkar eller de som är på besök hos mig, jag lovar att de är tusen gånger värre, jag reagerar inte ens när Fanta och Rebecka låter. | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: en funderare mån aug 02, 2010 6:10 pm | |
| Oj va bra att du kontaktade veterinären! Tycker det är är lite spännande samtidigt läskigt det där att folk tycks ha svårt att kontakta veterinär för rådfrågning. Oftast hör man "men jag har inte råd att åka till veterinär" och då undrar jag först och främst varför man skaffar sig ett djur om man inte har råd att ge den medicinsk hjälp när de behöver?. Sen så tycks folk inte inse att det är helt gratis att rådfråga! Oftast är det inget man behöver åka in för och man mår mycket bättre av att ha fått tips och råd av en veterinär | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: en funderare mån aug 02, 2010 7:09 pm | |
| Sen kan man som någon skrev här på forumet i en tråd för längesedan, spara undan 50-100 kr i månaden till sina djur, om de blir sjuka en dag, då har man de pengarna att ta av. | |
|
| |
samanthish
| Rubrik: Sv: en funderare mån aug 02, 2010 9:45 pm | |
| Jepp, jag har ju nyss försäkrat min katt , men dom sa det inte var "lönt" så man kan inte försäkta småfåglar via folkia, så ska nog kontakta agria och bryta kattförsäkringen med folkia, så betalar man allt till samma, Jo det är viktigt med en bra veterinär för mig! tyvärr hann ja inte innse de me min stackars katt, vet inte va dom vid olympia i hbg har gjort med min Truls, men han kissar på sig VARJE gång vi ska till veterinären sist när ja bytat till den vid väla c så fick han någonting för han hade stressat upp sig så mkt att hans puls var för låg eller va dom nu sa. SÅ det är viktigt man hamnar hos en bra veterinär =) | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: en funderare ons aug 04, 2010 12:54 am | |
| Absolut, själv har jag ju alla djur hos Agria: hund, katt och 6 fåglar Man får ju mängdrabatt efter 3 eller fyra djur, så det är skönt. Det är superviktigt att man trivs med sin veterinär. Allt ska kännas rätt, annars blir det jätte jobbigt för alla inblandade. | |
|
| |
| en funderare | |
|