| vart tog ambitionen vägen? | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: vart tog ambitionen vägen? lör sep 18, 2010 3:50 am | |
| Är det bara jag som totalt tappar all ambition, ork och lust med allt när det börjar bli kallt och mörkt och hösten smyger sig på? Jag är verkligen inte en höst/vinter människa och jag skulle helst av allt gå i ide. Jag har verkligen ingen lust att engagera mig i något, och tyvärr hamnar även alla djuren Självklart är man tvungen att fixa och dona, men jag gör inte mer än vad som är nödvändigt... tyvärr Är det någon mer som känner så här? Det är samma sak varje år för mig. Jag vill bara ha sol, värme och ljust året om. | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? lör sep 18, 2010 9:18 am | |
| Nej du är inte ensam Chilenita. Man blir mycket tröttare när det blir mörkt så tidigt på kvällarna med | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? lör sep 18, 2010 5:39 pm | |
| Ibland känner jag mig som en dålig djurägare som inte orkar/bryr mig om att ge djuren det absolut bästa.. och då blir jag bara mer nedstämd och den onda cirkeln börjar <.< | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? sön sep 19, 2010 11:59 am | |
| Du är inte mer än människa Chilenita, du ska se att du snart kommer in i andra andningen där det blir ljusare. | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :/ mån sep 20, 2010 3:07 pm | |
| jag får också höstdepp, går över när julen börjar närma sig, det är just hösten som sänker mig....det är nog många som får det.. | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? mån sep 20, 2010 11:56 pm | |
| Aaa det måste vara så.. Både igår och idag var ju ljusare dagar och då var jag mitt gamla vanliga själv, och det kändes självklart skönt Det måste ha med mörkret och regnet och allt det dystra att göra | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? tis sep 21, 2010 12:51 pm | |
| Skönt att det finns ljuspunkter | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? tis sep 21, 2010 10:21 pm | |
| - happybird skrev:
- jag får också höstdepp, går över när julen börjar närma sig, det är just hösten som sänker mig....det är nog många som får det..
Det är samma sak med mig | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? ons sep 22, 2010 7:10 pm | |
| Ja, det måste väl vara så.... Kände i alla fall att det var dags att gör/ge dem något speciellt så jag gjorde som Kråka och la in en hel majskolv. Ett jäkla skrik och panik, men det brukar det alltid vara, få se om de äter av dem | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? ons sep 22, 2010 8:19 pm | |
| För mina tog det ett tag innan dom vågade smaka på majsen, men när dom insåg att majskolven inte skulle attackera dom så vågade dom | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? tor sep 23, 2010 7:09 pm | |
| Ja nu har de gnagt massa på den, men det finns fortfarande kvar. Misstänker att inte alla ätit av den, då jag bara körde in 1 majskolv och just nu har jag 7 gojor (jag som ville ner till 4)... undra vilka det var som åt och vilka som inte gjorde det | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? tor sep 23, 2010 8:02 pm | |
| Jag tror mina blev rädda för att den var så stor, så igår delade vi på en kolv, jag gav dom deras halva som den var och spetsade den på ett grillspett i trä och satte in, min egen bit kokade jag och åt med smör och salt Men dom kastade sig över majskolven den här gången, sen om det var för att den var mindre än sist eller för att dom mindes att det var gott vet jag inte. | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| |
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? lör sep 25, 2010 1:07 pm | |
| Mina är rädda för ALLT..Sätter jag in nya pinnar så blir dom rädda för pinnarna, ger jag dom något nytt att äta så är dom rädda för det... | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? lör sep 25, 2010 2:42 pm | |
| Roligt hur olika de kan vara. Mina är sällan rädda för något, men nu med nya fåglar i buren så är alla lite mer avvaktande. Men Diablo såg jag senare vara där och tugga så väl som Knuttis.
Men för pinnar och leksaker och så så är de aldrig rädda, jag möblerar om i buren så ofta ändå. | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? sön sep 26, 2010 11:17 am | |
| Knuttis? Bodde inte han hos Happybird?? | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? sön sep 26, 2010 11:26 am | |
| Jo, men det funkade tyvärr inte Så nu är han här hemma hos mig igen och förpestar livet för Ari | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? sön sep 26, 2010 3:51 pm | |
| Vad synd, varför funkade det inte ? | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? tis sep 28, 2010 8:18 am | |
| Trist att det inte funkade | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? ons sep 29, 2010 5:26 pm | |
| Han och Fanta lät tydligen inte Rebecka vara med och leka. Inte helt oväntat då de sällan accepterar andra när de bildat par, men HappyBird, tyckte det var jobbigt att se Rebecka ensam. Och så skrek Knuttis otroligt massa också tydligen :S Här skriker han inte så mycket, men han bråka massa med Ari, och han har fått nykomlingarna att hänga på hans mobbing. Jag måste verkligen få iväg Knuttis annars kommer det sluta med att Ari råkar riktigt illa ut. Har provat med att flytta runt fåglarna i olika burar på olika sätt, men de skriker efter varann heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeela dagen och heeeeeeeeeeeeeeeela natten. Det funkar inte, grannarna kommer klaga och då måste jag göra mig av med alla | |
|
| |
Kråka
| Rubrik: Sv: vart tog ambitionen vägen? ons sep 29, 2010 8:28 pm | |
| Oh, det är verkligen synd, jag är ledsen Jag hoppas att du hittar snart ett bra nytt för Knuttis | |
|
| |
| vart tog ambitionen vägen? | |
|