| Mitt växande intresse | |
|
|
|
Författare | Meddelande |
---|
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse lör maj 14, 2011 11:22 pm | |
| En lagom ålder att sälja dom Kråka, precis som jag skrev om tidigare | |
|
| |
Desireea
Antal inlägg : 36 Age : 33 Ort : Jönköping Registration date : 11-04-02
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 22, 2011 8:01 pm | |
| Nu är det nära! På Torsdag åker jag och hämtar dom:D Veckan kommer gå väldigt sakta känner jag! Ska ta kort på dom och lägga upp så fort som möjligt! | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 22, 2011 8:48 pm | |
| förhoppningsvis går tiden ganska fort ändå | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 22, 2011 9:06 pm | |
| Jo den har ju faktiskt en tendens att göra det ändå Har en fråga faktiskt! Är det någon som har erfarenhet av att ha katter och fåglar? Antar att det inte skulle vara omöjligt, förutsatt att man har fåglarna först och lär katterna från att dem är små... ? Finns ju folk som lyckats med det | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse mån maj 23, 2011 2:04 am | |
| Jag har en katt och dvärgisar, men jag fick dvärgisarna först och sedan katten. Det gå bra, man måste bara ha koll att katten aldrig är i samma rum som fåglarna när de flyger i rummet . Mina dvärgisar är nu utomhus och katten Lili sitter ofta på deras voljär, men de är van vid det och blir inte rädd . | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse mån maj 23, 2011 3:47 pm | |
| Det har aldrig varit några problem med att lämna fåglarna i sin bur och katten i samma rum då? I början kan jag tänka mig, men din katt vet kanske att fåglarna inte är något byte?
har en kompis som vill sälja ett par kattungar till mig, men det kommer inte bli förrän om åtta veckor och då har jag ju haft fåglarna ett tag:) Kommer ju bli innerkatter då men bättre de än att dom avlivas!
| |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :/ mån maj 23, 2011 7:02 pm | |
| säger hon att de kommer avlivas om ingen tar dem??vad jag vet får inte en vanlig privatperson avliva husdjur och ingen veterinär kommer gå med på att avliva friska kattungar. Det är alltid människans ansvar att se till att det inte blir ungar genom kastrering,p-piller mm. Men det är väl ett vanligt sätt att använda avlivning som argument för att snabbt få folk att säga ja till ett djur. | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse mån maj 23, 2011 8:03 pm | |
| - Desireea skrev:
- Det har aldrig varit några problem med att lämna fåglarna i sin bur och katten i samma rum då?
Nej, faktiskt inte , jag tror katten vet att hon inte kan få tag i fåglarna när de är i en voljär Vem vill avliva friska kattungar , det är ju hemskt ! | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse tis maj 24, 2011 11:23 am | |
| Låter kanske hemskt, men det är inte ovanligt att folk gör så med kattungar de inte vill ha kvar och inte kan bli av med.. :/ Finns ju ingen som håller koll på det heller:S
| |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse tor maj 26, 2011 9:46 pm | |
| Har du blivit med pippisar nu då? | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :/ tor maj 26, 2011 11:36 pm | |
| jag fattar inte hur de är funtade, man är nog ganska kall om man kan döda ungar...
folk borde ta sitt ansvar, kastrera alla katter så länge man inte ska avla på dem! | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse fre maj 27, 2011 6:29 pm | |
| Fattade inte riktigt hur man laddar upp bilder.. men gav det ingen större tid då jag har lite bråttom:P Men här är iaf mina älskade små fåglar:) Hämtade dom igår så dom är lite skygga, men går nog över snart. Uppfödaren sa att han hade ägnat extra mycket tid till dom nu den senaste veckan så han sa att det blir säkert inga problem att få dom tama. Fick även en massa tips av honom, har redan tjuvstartat lite även fast det är lite tidigt:o men man märker att dom vänjer sig snabbt!! Nu sitter dom och knaprar på sin andra hirskolv för idag:P | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse fre maj 27, 2011 6:41 pm | |
| | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse fre maj 27, 2011 6:44 pm | |
| [img] [/img] | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse fre maj 27, 2011 8:33 pm | |
| Sååå söta dom är Det är två obesläktade ungar va? Har uppfödaren DNA testat dom så du vet att det är en pojke och en flicka? Hur fungerar de tillsammans? Vad ska dom små liven heta? Hur känns det nu då att ha blivit med pippisar? | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse fre maj 27, 2011 11:01 pm | |
| Ja helt underbart söta:D Kommer ju bli starkare i färgerna sen med är ju bara 11 veckor:) Nej han hade inte testat dom men på något vis trodde han att det var en hona och hane, tror han var rätt bra på sin sak så om han har rätt är det häftigt, men just nu känns det inte alls som att det skulle göra något om de inte var en hona och hane.. Lika glad ändå, men visst skulle det va kul att få ungar sen med!! nej dom är inte besläktade! Namnen är ett stort frågetecken men jag funderar för fullt! Finns ju lite favoritnamn men dem måste ju passa med! Det känns jätte kul har haft dom i lite mer än ett dygn nu och tycker redan vi gjort stora framsteg. Den ena som jag fått för mig är min lilla pojk är lite mer framåt, jag kunde sträcka fram en hirskolv nu ikväll och röra vid näbben utan att han blev rädd, men han ville inte äta ifrån den.. Det får bli nästa steg! Den andra är lite mer skygg och tystare och det märkte man redan från första början, men ska nog lyckas charma henne med:P Nu ska vi ta oss en god natts sömn, dom verkar lite trötta för har redan kurat ihop sig:) | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse lör maj 28, 2011 9:15 am | |
| Ska bli spännande att höra hur det går framöver Vad roligt att du redan börjat få sån fin kontakt med den ena, det kommer du säkert att få med den andra med inom kort. | |
|
| |
G.G
Antal inlägg : 81 Age : 71 Ort : Storvreta Registration date : 09-09-04
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse lör maj 28, 2011 9:45 pm | |
| Lycka till med de nya familjemedlemmarna. | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 29, 2011 7:12 pm | |
| Det går bättre och bättre med mina små fåglar:) Tror jag har fastnat för ett par namn nu, Leo och Luna:D På bilden är det Leo som sitter längst fram och Luna bakom, dock ser jag ingen skillnad på dom riktigt än, men de har ju olika personligheter som däremot syns väldigt tydligt! Leo är väldigt nyfiken han har börjat hoppa runt i buren även fast jag är i närheten, Luna däremot sitter i ett hörn så fort jag är i närheten.. De är tysta på natten vilken är underbart! Jag har än så länge gett dom så mkt hirkolv dom vill ha, uppfödaren sa att det var okej då dom behöver växa till sig lite mer, solrosfrön har dom också hur mkt dom vill:) jag ger dom äpple och banan med som jag byter varje dag! Gjorde så att jag tog frön från en hirskolv idag och strödde över äppelklyftorna och de hade faktiskt varit framme och smakat såg jag senare:) Är det något mer som ni skulle säga att jag kan ge dom att äta? har sallad med som jag tänkte försöka med. Är det okej att dom har tillgång till hirskolv och solrosfrön hela tiden? Tänkte att dom kanske blir bortskämda:P Nu kommer en kanske dum fråga:P tycker inte fåglar det blir obekvämt att sitta hela tiden? | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 29, 2011 7:14 pm | |
| - happybird skrev:
- jag fattar inte hur de är funtade, man är nog ganska kall om man kan döda ungar...
folk borde ta sitt ansvar, kastrera alla katter så länge man inte ska avla på dem! Håller helt klart med dig!! | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 29, 2011 7:34 pm | |
| Kanske borde tillägga att dom också har undulatfrön att äta och någon blandning för parakiter:) Helt okej att dom alltid har mat eller? Märker hur okunnig jag är på fåglar nu:O Men lär mig!! | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse sön maj 29, 2011 8:49 pm | |
| Frågar man inte så får man inget veta Jag ger mina nytt vatten och ny mat varje morgon,(som dom sen har tills nästa morgon) på sommaren kan man dock behöva byta vatten oftare, sen brukar jag hänga in äpple, gurka, sallad eller vad jag har hemma. Du kan ge dom det mesta, dock inte avokado för det kan dom dö av. Men annars är dom allätare, kan vara svårt att få dom att smaka vissa saker, mina tittar konstigt på mig när jag lägger in broccoli t ex, men nuförtiden äter dom ärtor,majs och paprika blandning, majskolv, ris, pasta, ja det mesta som sagt. Prova lägg in nya grejer, smakar dom inte på det första gången så vågar dom tillslut om man själv är tillräckligt envis Hängde in melon till dom häromdagen, ingen vågade ta någon tugga, men den var god att slicka på iallafall Äggskal får dom alltid när jag äter ägg och ja, mina får smaka det mesta faktiskt. | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse tor jun 09, 2011 10:25 am | |
| Hej hopp:) Fåglarna mår väldigt bra just nu tar dom faktiskt deras första bad:D Och det verkar vara väldigt populärt så som dom plaskar runt:P De har fått flytta in i en större bur nu med och roligt att se dom flyga lite mer, jag har inte stört dom för mkt den senaste tiden, men de verkar vant sig vid deras nya hem nu och är väldigt nyfikna på mig när jag stökar runt;) Ska snart lägga in några nya bilder då de växt till sig redan en hel del:) Färgerna börjar bli så fina med!! Vad händer hemma hos er och era fåglar då? | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse tor jun 09, 2011 1:01 pm | |
| Va härligt att allt går bra, och dvärgisar som är så nyfikna! Alltid kul när de får uttrycka sig utan rädsla Jag har ju bara 2 st nu :S Och det är mitt Fischeripar. Jag tycker det är rätt lugnt och stillsamt här, men det kan ju och göra med att jag är van att ha 6 st Men de mår bra, tuggar björkris och klänger runt på leksakerna. Ari är bra mycket lugnare nu när han inte behöver bråka om sin tjej hela tiden, det är väldigt skönt att se | |
|
| |
Desireea
| Rubrik: Sv: Mitt växande intresse tor jun 09, 2011 8:00 pm | |
| Ja jag har hört dom skrika av rädsla en gång och det var inte alls roligt, hjärtskärande:/ Dom blev rädda för en handduk, antagligen för att den var så stor, däremot är dom inte det minsta rädda för min stora schäfer som första gången bara stormade fram till dom:P och det är skönt, däremot vet Bella (min hund) att hon absolut inte får röra fåglarna, tror hon är mer rädd:P Jaså bara fyra? har du sålt dom andra? Kan förstå att det är lite tomt då!! Den kommande veckan ska jag börja på att försöka få dom mer tama, att dom litar på mig är nästa mål, därefter kanske en flygtur ute i rummet om dom vill, sen ska jag väl försöka få dom på handen med:D | |
|
| |
| Mitt växande intresse | |
|