Har suttit och läst inlägg och allmänt botaniserat på sidan.
Kan med glädje berätta att jag och min lilla Skrutta mår fint som fisk! Jag dissade alla Era kostråd dock... Och de man fick runtomkring.
Eftersom jag är sjukskriven så har jag väldigt mycket tid över...
Skrutta kommer nog aldrig tycka det är speciellt kul att sitta på handen, på huvvet eller någon annanstans heller. Vi har ett litet hörn där det är ok att jag plockar upp henne, men hon tröttnar snabbt.
Så till maten; jag ger henne inge kraftfoder, äggfoder eller något annat foder. Lite vitaminströ nån gång i veckan på hennes frö. Annars har vi vår lilla frukost var dag när hon äter sina små frön och hon gillar broccoli och rivna morötter.
Jag har ingen bur längre.
Skaffade en bordsdammsugare istället.
Hon sover på vänstra sidan av en bokhylla jag har i sovrummet.
Nu börjar det bli väldigt dags att skaffa en artfrände till henne. Men jag vet ju inte riktigt hur jag ska bära mig åt.
Skrutta verkar ju vara en produkt av taskig avling. Det vill jag ju inte vara del av såklart... Om jag köper en kompis som är dumihövvet mot Skrutta så... Alltså, kan man köpa en ensam fisheri nånstans?
Med tanke tanke på att hon är en produkt av kassa uppfödare måste jag nog tillstå att Skrutta är jävligt begåvad.
/Anders