Hej och välkommen!
Jag skaffade själv dvärgisar nyligen.
I februari. Tjejerna här på forumet har hjälpt mig jättemycket!
Klart du ska skaffa dvärgisar fast...
... Skaffar du en kommer du behöva skaffa en till inom loppet av ett halvår. De trivs inte utan minst en artfrände och får inte hållas ensamma länge. Fast det är ju ingen tillsyn av nån myndighet eller så.
Jag märkte snabbt när jag skaffade Skrutt, min första i skaran, att hon är en självständig individ.
Gick relativt snabbt att få henne handtam och hon gillade att sitta på min arm på kvällen när jag låg och tittade på TV å så där. Men särskilt tillgiven är hon då inte.
Jag fick min andra lilla huligan för ett tag sen. Helt omöjligt att få handtam, fast visar ändå mer tillgivenhet. Bara jag inte har händerna i närheten. Skrutt och Pip är väldigt bra kompisar. Kelas mycket!
Nu, bara för nån vecka sen, skaffade jag två till, Lasse-Maja får de heta.
Omöjligt att se skillnad på dom nämligen. Här är den ena tuff, modig och ganska barsk, medan den andra är lugn, mysig och chill.
Poängen med utlägget är att de är individer.
De har olika egenskaper, så du kan kanske inte förvänta dig att den ska avguda dig bara sådär. Min bror skaffade nymfparakit/kakadua för ett gäng år sen. Den blev exakt så som du beskrev att du ville ha den.
Så de har nog osså personligheter antar jag.
Hoppas du fick svar på nån fråga och inte en massa nya frågetecken.
Btw så är Skrutt naturfärgad fisheri, Pip är mauwe Personata och Lasse-Maja är rödhuvvade roseicollis.
Ha dé!
/Anders