| Här bor vi! | |
|
|
Författare | Meddelande |
---|
ROCCAM
Antal inlägg : 118 Age : 34 Ort : Stockholm - Täby Registration date : 09-10-08
| Rubrik: Här bor vi! lör sep 01, 2012 7:23 pm | |
| Grovstädade buren idag efter en tur till Bromma zoomarknad för att insförskaffa lite grejer åt småttingarna. Har varit sugen hela veckan på att "renovera" deras bur, hahah. Så införskaffade en ny hängleksak samt en "gnagar-hylla" som sitter i ena hörnet på buren nu. Fick idén av mina föräldrar som har en likadan till deras dvärgis. Knäppte lite bilder så gott jag kunde på deras boning. Men det är inte lätt att få med allt på bild! Hahah Tog dock mest bilder på övre delen av buren, eftersom det är där de hänger mest. Men hoppas ni får en bra helheltsbild av hur våra gojor bor iallafall Nisse inviger gnagarhyllan och kikar fram och undrar var jag sysslar med. Ny leksak. En gammal och välanvänd trasig gnagar "hängbro" som jag fann en ny användning för! ...Drömmen är ju dock att bygga en stor voljär åt dem. Vilket och jag karln kommer göra när vi bor rätt | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Här bor vi! sön sep 02, 2012 1:58 pm | |
| Oj så fint det blev | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) mån sep 03, 2012 1:22 am | |
| Jag blir så sugen på en ny bur nu när jag såg din- min har blivit rätt sliten nu... | |
|
| |
ROCCAM
| Rubrik: Sv: Här bor vi! mån sep 03, 2012 2:47 am | |
| Noa: Tack! Happybird: Ja, jag vill också ha en ny bur till våra små. Man blir storleksblind tillslut. Hahah. Och just det att taket på denna inte är av galler så går det inte hänga upp saker i det, vilket försvårar när man vill köpa nya leksaker och dylikt - så finns det inte plats, vilket begränsar :/ Om du ska skaffa en ny så rekomenderar jag http://www.kattlycka.se/ - jag och karln har beställt alla våra burar därifrån, vilket är tre totalt. Och vi är jättenöjda! | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Här bor vi! tis sep 04, 2012 2:06 pm | |
| Rekommenderar med Kattlyckas burar, jag köpte min där och är helnöjd och dom levererade ända fram till dörren, sen var den enkel att montera med. Fågelbur 86 köpte jag för ett och ett halvt år sedan | |
|
| |
ROCCAM
| Rubrik: Sv: Här bor vi! tis sep 04, 2012 4:05 pm | |
| Fågelbur 86 hade våra också innan den vi har nu till dem! Nu har de "fågel 9" | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Här bor vi! lör sep 08, 2012 10:59 pm | |
| Mina 3 har ju fått flytta ner till en "liten" bur nu när de blivit färre... men jag tycker helt klart att det är för lite, vill köpa större... Du har inrett jätte fint. Jag gillar dom små träbroarna/gungorna, sådana ska jag försöka införskaffa... Dina fåglar har det bra dom | |
|
| |
ROCCAM
| Rubrik: Sv: Här bor vi! sön sep 09, 2012 4:06 pm | |
| Hahah ja, man vill ju bara ha större och större för dem ju Tack! Och det tycker jag att du ska göra, de är omåttligt populära! Ypperliga sovplatser dessutom, hahah. Åh, ja, jag hoppas det iallafall. Man gör ju trots allt nästintill ALLT för att de ska ha det bra | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) sön sep 16, 2012 1:52 am | |
| kan du inte spänna upp snören/rep tvärsöver, så att du sen kan hänga upp leksaker, och för att hålla allt på plats så gör du knutar på repet så att leksakerna inte glider runt allt för mycket... | |
|
| |
ROCCAM
| Rubrik: Sv: Här bor vi! sön sep 16, 2012 3:28 pm | |
| Vi har faktiskt gjort det! Vi har ett vitt "rep" tvärsöver buren, ett böjbart sådant. Det funkar rätt bra att hänga upp leksakerna i Men tack för tipset! Måste prova att skaffa ett vanligt och göra knutar, som du sa. Det kanske funkar lite bättre! | |
|
| |
Marlaa
Antal inlägg : 32 Age : 58 Ort : Edsbyn Registration date : 12-09-15
| Rubrik: Sv: Här bor vi! mån sep 17, 2012 10:59 pm | |
| Vore jag en dvärgis så skulle jag vilja bo i den där roliga buren..... Mycket härliga leksaker och gungor, samt en stor bur. Här om dagen tog jag in rönnbärskvistar och byggde lite gungor och dekorerade med träkulor mm. Det vart oxå ganska mysigt och roligt! Funderar på att införskaffa ny voljär från kattlyckan! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Här bor vi! tis sep 18, 2012 7:17 pm | |
| Vet inte om jag frågat eller om jag tänkte fråga Men vad använder du för kamera för att ta dina bilder? Vilken lins och vilka inställningar? De blir så vackra bilder | |
|
| |
ROCCAM
| Rubrik: Sv: Här bor vi! ons sep 19, 2012 7:19 pm | |
| Marlaa: Hahah kul att höra! Åh, det måste jag bli bättre på att göra. Men är så sällan ute i naturen numera Gör det! Jag och pojkvännen är jättenöjda med dem Chilenita: Jag använder min Nikon D90, med objektivet som följde med när jag köpte kameran, vilket är ett Nikkor 18-105. Använder lite olika inställningar faktiskt. Brukar inte vara så noga just när jag fotar fåglarna sådär. Så har inte så stor koll. Men fotar på "S", vilket innebär att man enbart ändrar slutartid. Men något som gör stooor skillnad är min externa blixt! Den gör så mycket mer än den inbyggda Kan dock inte så mycket om just externa blixtar, men den jag har är en Nikon SB-600 Tack!! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Här bor vi! fre sep 21, 2012 5:55 pm | |
| ja extern blixt är skillnaden mellan en helt ok bild och en sjukt nice bild inomhus! tack för svaret | |
|
| |
| Här bor vi! | |
|