| Fanta+Lorange | |
|
+6Gunhild Jagge Noa Kråka G.G Chilenita 10 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön feb 19, 2012 12:17 pm | |
| Vill inte hoppas på för allt för mycket nu, men igår låg det ett litet ägg i gulisarnas holk <3 tittade inte i fredags, så ska kolla senare idag för att avgöra vilken dag den lades Så om ca 30 dagar får vi se om det bär eller brister | |
|
| |
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön feb 19, 2012 12:47 pm | |
| Håller tummarna!! | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) sön feb 19, 2012 1:51 pm | |
| oj, här händer det grejjer!Man är borta från forumet i några dagar så finns det massor att läsa, men när man kollar ofta så ekar det tomt Grattis till ägget, nu är det bara att vänta och med förhoppning att det bådar gott inom 30 dagar | |
|
| |
Jagge
Antal inlägg : 80 Age : 44 Ort : Malmö Registration date : 11-06-16
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön feb 19, 2012 4:40 pm | |
| | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån feb 20, 2012 2:37 am | |
| Grattis Vad kul ! Hoppas det blir bebisar | |
|
| |
Humlan
Antal inlägg : 29 Age : 37 Ort : Sverige Registration date : 12-01-31
| |
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån feb 20, 2012 11:27 pm | |
| 3 ägg! Jag e skeptisk ändå... tittade in idag, då låg 2 lite halvt nedtryckta/nedgrävda (syndes dock tydligt) medens den 3e låg uppe på. Igår låg en av äggen precis vid ingången av holken, så jag flyttade in den. Vet att det inte är ovanligt att de "gräver" ner äggen medens de ska ut och leta mat eller liknande, och vissa honor börjar inte ruva ordentligt på äggen förens de har laggt alla ägg... Men med paren jag har häckat med förr har alltid skött det där så väl.. Men annars sköter de sig bra. Honan är mycket inne i holken, hannen står och vaktar utanför, plockar mat/bomaterial eller är inne i holken. tiden får visa, första häcket är ju inte heller ovanligt att de misslyckas med | |
|
| |
Humlan
Antal inlägg : 29 Age : 37 Ort : Sverige Registration date : 12-01-31
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tis feb 21, 2012 1:12 am | |
| Var positiv nu Chilenita | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 02, 2012 6:56 pm | |
| Nu har det gått några dagar och det blev "bara" 3 ägg hos gulisarna. Nu har Fanta lagt alla äggen uppe på bomaterialet och de är varma o härliga och de verkar sköta sitt jobb riktigt bra Nu e jag positiv inför att något av äggen (hoppas självklart på alla) ska innehålla bebisar. Blir bra med mex 3 ungar som första kull, blir inte lika hårt för föräldrarna Spännande att se hur det går | |
|
| |
G.G
Antal inlägg : 81 Age : 71 Ort : Storvreta Registration date : 09-09-04
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 02, 2012 8:00 pm | |
| Oh så spännande, Känner mig lite som gammelmormor om det blir bebisar. | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange lör mar 03, 2012 3:18 pm | |
| Hoppas det blir små bebisar | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön mar 04, 2012 8:04 pm | |
| G.G du blir mer som mormor Ja jag hoppas det blir bebisar jag med dom e jätte duktiga än då länge i alla fall | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 09, 2012 7:29 pm | |
| Äggen ligger fortfarande fint och hålls varma Mycket glädjande ^^ Kan även berätta... att jag la ju även in en holk till Ari och Tonta... då jag häckar alla i samma bur. Jag skulle sticka hål i äggen och inte låta dom häcka, med tanke på hur det gått tidigare. Men nåååågot sa åt mig att prova en sista gång, ge dem en sista chans. tänkte att ifall Tonta inte tog hand om ungarna kanske jag kune lägga över dem till Fanta och Lorange!? Meeeeeeeeen tittade in idag, och måste ha felbedömt när hon la äggen, för där i holken ligger nu 2 pytte pinkisar men kväven full med mat Vet inte exakt vika datum de är kläckta, men om jag kollar på storleken ser det ut att vara 3 respektive 1 dag <3 Så hon matar dem i alla fall, det var det hon inte gjorde sist, och det känns underbart, då jag alltid velat avla på fina Ari. Nu sitter ju Ari o tjurar ensam i en sjukbur, men Tonta verkar klara av det bra, jag hoppas verkligen det, för det är fortfarande 5 dagar kvar innan Ari får gå tillbaks till stora buren. Nu hoppas jag på lika bra resultat från gulisarna ^^ | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 09, 2012 10:49 pm | |
| Åhhhh STORT GRATTIS!!!! Hoppas nu de små klarar sig, vi vill se foto sen Och stackars Ari som inte ens fått se sina små bebisar, men den som väntar på nåt gott..... | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) lör mar 10, 2012 1:33 am | |
| gud vad spännande, ett stort GRATTIS, jag har tyckt det varit så sorgligt med tanke på att alla misslyckanden och att du verkligen velat ha ungar efter dem å som sagt han är ju ett praktexemplar;) det kanske hjälpte att hon fick vara lite ensam och bara koncentrera sig på dem | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange lör mar 10, 2012 10:04 pm | |
| I present to you... Pinki1 och pink2! + ett ägg Tontas och Aris små kycklingar <3 Tittade till dom lite ordentligare idag utan att röra om för mycket. Båda var ordentligt matade, var varma och livliga <3 Så allt verkar gå bra. Och om 4 dagar får Ari flytta in i stora buren igen... hoppas det går bra O.o | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön mar 11, 2012 2:10 pm | |
| Vilka små sötisar | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön mar 11, 2012 10:40 pm | |
| Grattis De är jättesöta | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån mar 12, 2012 8:41 pm | |
| Plockade ut dom idag för första gången för att se att de mådde bra, var tjocka o starka och välgödda. Och de var de Varma, runda, starka, pipandes, med kvävan full med mat <3 Pinki 1, blev tyvärr en dålig bild, men bättre än inget. Det är den äldsta Och så Pinki 2, bättre bild Båda var mycket missnöjda av att bli uppplockade från sin varma holk. Mamma Tonta var också missnöjd och stod precis bredvid och skrek argt och försökte jaga bort mig <3 Gulisarna ligger fortfarande på sina ägg.. det är några dagar kvar innan dom kläcks | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tis mar 13, 2012 10:09 am | |
| Naaaw, så små och så söta Skönt att Tonta sköter om de små liven som hon ska och snart kommer Ari och får hjälpa till. | |
|
| |
Mimo
Antal inlägg : 61 Age : 38 Ort : Falun Registration date : 10-12-16
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tis mar 13, 2012 12:13 pm | |
| Filips föräldrar, Sara & Erik, la 3 ägg på första kullen. Filip, Filippa och Felix Jag kommer ihåg känslan när jag såg de första gången... Kärlek vid första ögonkastet. Saknar den tiden... ta vara på den med mycket bilder! Kram! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange ons mar 14, 2012 10:17 pm | |
| Kan nu med stor glädje tala om att det idag ligger 2 små gulispinkisar i gulisholken <3 Ville inte säga förr igår då jag inte ville glädja i onödan om de skulle gå bort. Men nu ligger det alltså 2 st och de har klarat sina första 24h. Vi får se om de klarar sig hela vägen, men än så länge så verkar det bra Gulisarna små pinkisar... tokdålig bild, men jag ville verkligen inte störa för mycket, så jag fick nöja mig med det jag fick ^^ Aris och Tontas kycklingar är stora o feta, så allt e bra där i alla fall. Jag hoppas verkligen inte att det blir Problem när Ari får flytta in igen. Han skulle kunna flytta in ikväll, men jag väntar till helgen så jag kan ha koll så inget händer. Nu e det ju minst 4 pytte liv på spel, vill inte att någon ska gå bort i onödan. Jag e sååå glad Vi får se imorgon natt ifall det tredje ägget kläcks | |
|
| |
G.G
Antal inlägg : 81 Age : 71 Ort : Storvreta Registration date : 09-09-04
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange ons mar 14, 2012 11:06 pm | |
| Grattis till gulisbebisarna. Hoppas verkligen att Fanta o Loranga gör sitt jobb som föräldrar
och att bebisarna växer sig stora fina och gula.
Kram GG | |
|
| |
GoofBall
Antal inlägg : 61 Age : 44 Ort : Kista Registration date : 10-05-06
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange ons mar 14, 2012 11:53 pm | |
| Grattis!!
Oh så glad jag blir! Jätte bra att de lyckats!
| |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 16, 2012 7:46 pm | |
| tack tack Kan åter glädja med att det tredje äggen kläcktes imorse <3 så nu ligger det 3 pinkisar i gulisholken och 2pinkisar i grönisholken En bild på "Nicke Lill Troll" och "Ville Lill Fjant" Ser ni va feta o goa och runda dom är! Och så bild på triss i pinkisar | |
|
| |
| Fanta+Lorange | |
|