| Fanta+Lorange | |
|
+6Gunhild Jagge Noa Kråka G.G Chilenita 10 posters |
|
Författare | Meddelande |
---|
Noa
Antal inlägg : 1369 Age : 45 Ort : Helsingborg Registration date : 09-02-19
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange lör mar 17, 2012 11:10 am | |
| STORT JÄTTEGRATTIS till gulisarnas små bebisar Hoppas verkligen att dom kommer klara sig allihop och att det även går bra hos grönisarna nu när pappa Ari ska flytta hem! Håller tummarna! | |
|
| |
Kråka
Antal inlägg : 552 Age : 33 Ort : Deuerling ( Tyskland,Bayern) Registration date : 10-03-21
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tor mar 22, 2012 1:00 am | |
| Grattis ! Vad söta de är Och tack för bilderna | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) tor mar 22, 2012 11:48 am | |
| Ska du inte spara en unge efter Ari och Tonta? Ni alla fick ju gå igenom mycket innan det äntligen blev små bebisar Sen är ju han född hos dig å allt, tänk att kunna följa i flera generationer, både känslosamt och spännande! | |
|
| |
Chilenita
Antal inlägg : 1459 Age : 40 Ort : Stockholm Registration date : 08-03-29
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön mar 25, 2012 9:32 pm | |
| Happy... jag behåller nog ingen, tyvärr. Finns flera anledningar till det, men det största är att jag vill börja plugga till höst, och om jag kommer in måste jag flytta till studentbostad i Skara. Med andra ord vill jag ha så lite som möjligt att behöva släpa runt på, och att ha en laglig bur till 4 odågor tar mycket plats. Vill inte få problem med dem eller med grannar. Så jag behåller ingen unge. Uppdaterar med lite fler bilder Gönisarna: Nicke Lill Troll! Ville Lill Fjant! Gulisarna: Unge nr1! Unge nr 2! Unge nr 3! Nuuuu som ni ser så verkar det som om gulisarna plockar sina ungar Detta är självklart INTE bra... men jag försöker finna tröst i att det är deras första häck.. kanske det? Vi får se nästa gång om de plockar ungarna. Gör dom det så blir det nog deras sista häck. Och det känns ju sjukt jobbigt Och så en fråga, som jag hoppas någon ska kunna svara på. Ni ser gula unge nr 3, den yngsta alltså.. hans ögon... är hand blind eller!? Goofball sa att de hade Lutino gener i sig, vilket innebär att ungen kanske är lutino (röda ögon), och de ser ut så där när de är små!? Usch va jobbigt allting känns just nu. Ari e sjuk, gulisarna blir plockade och yngsta ungen kanske e blind....... Någon som kan svara på ifall de ser ut så där när de är lutinos? | |
|
| |
GoofBall
Antal inlägg : 61 Age : 44 Ort : Kista Registration date : 10-05-06
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån mar 26, 2012 10:58 am | |
| Hej Chilenita!
Jag ville faktiskt skrive redan igår och gratta dig på att du fått en Lutino unge! Unge nummer 3 är inte blind :-). Varken av föräldrarna är Lutino men de har generna för att kunna ge Lutino ungar och nu har du en :-)!!
Frågan jag har dock är hur du ser att de är plockade? Ungarna menar jag?
Om du menar att de har mindre dun fjädrar så måste jag informera att du har fel där och inte borde oroa dig. Just gula fischeri arten på grund av mutationen ser så ut och de kommer inte ut så mycket dun fjädrar i början, den kommer mycket mycket MYCKET senare :-P.
så du borde inte ha något att oroa dig för utan du har 2 väldigt flitiga föräldrar som matar sina ungar.
MVH
GoofBall | |
|
| |
Mimo
Antal inlägg : 61 Age : 38 Ort : Falun Registration date : 10-12-16
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån mar 26, 2012 2:49 pm | |
| åh.. jag blir så sjukt sugen på att skaffa en liten bebbe när jag ser dina bilder! : De är så grymt gosiga | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån mar 26, 2012 5:40 pm | |
| Skönt att höra att lillen inte är blind! Ögonen var så färglösa, tänkte att de kanske borde vara röda från födseln, men aldrig haft lutinoungar, så har egentligen ingen anning. Det här med att de får fjädrar senare.... betyder de att de är långsammare i utvecklingen? om de får sina fjädrar mycket mycket MYCKET senare... då borde det rent logiskt ta längre tid innan de är helt färdiga.. | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange mån mar 26, 2012 8:27 pm | |
| Vad fort de växer Skönt att unge nr 3 inte är blind utan lutino | |
|
| |
Jagge
Antal inlägg : 80 Age : 44 Ort : Malmö Registration date : 11-06-16
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange ons mar 28, 2012 2:22 pm | |
| Guuuud vad underbart söta! Stort grattis!!!! | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre mar 30, 2012 7:02 pm | |
| Lite mer bild uppdateringar på ungarna Nu börjar de se ut som fåglar Nicke Lill Troll Nicke <3 Kolla in söööötaste lilla stjärten <3 Nicke och Ville Ville Lill Fjant Och så gulisarna... som jämfört med grönisarna ser plockade och nakna ut :S Äldsta ungen längst bort, mellersta i mitten och lillen närmst kamerna Äldsta i mitten och lillen till vänster Susar de medens jag städar | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange lör mar 31, 2012 3:12 pm | |
| man blir ju bebissugen när man ser de små sötnäbbarna | |
|
| |
happybird
Antal inlägg : 565 Age : 41 Ort : Stockholm Registration date : 10-01-04
| Rubrik: :) ons apr 04, 2012 7:05 pm | |
| Den där bilden när de är på rad och en tittar upp är så gullig | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tor apr 12, 2012 12:41 am | |
| Nya bäbisbilder! Ser ni va stora dom har blivit Och nu är gulisarna alldeles dunniga och fina, så det verkar som om de inte alls blev plockade Och grönisarna är nästan fullfjädrade <3 Det verkar som om den yngsta kommer att få mest gul på bröstet, som fadern sin, medens den äldsta har mycket mer orange. Men det är ju fortfarande deras bäbisfjäderdräkt, spännande att se hur de ser ut efter första ruggen. I alla fall, här kommer bilderna http://www.dropshots.com/chilenita#date/2012-04-11/10:45:16 | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tor apr 12, 2012 10:56 am | |
| Vad de växer de små liven, blir alldeles varm i hela kroppen när man ser dom | |
|
| |
Jagge
Antal inlägg : 80 Age : 44 Ort : Malmö Registration date : 11-06-16
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre apr 13, 2012 3:44 pm | |
| Så fantastiskt fina! Stort grattis! Gud vad man är sugen på att gulla med dem! Riktiga små påskkycklingar | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange sön apr 15, 2012 8:05 pm | |
| Ja visst e de otroligt söta <3 Intresset för dem har varit enorm, nästan lite överväldigande då det inte är först till kvarn, utan bästa hem som gäller. Nicke och Ville har börjat matas från holköppningen/ de börjar titta ut och verkligen röra på sig Gulisarna är fortfarande lite lugnare, men äldsta ungen har jag också sätt titta fram lite | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tor apr 19, 2012 7:53 pm | |
| Igår tog Nicke och Ville sin första flygtur! Åh va de växer snabbt <3 De fick flytta till "lilla" buren men mamma för att inte bli trackaserade av Fanta och Lorange som inte vill ha dem nära holken. De har kvar holken och blir självklart fortfarande matade av Tonta, men de är ute och lär sig balansera, flyga, flaxa o hon har visat dem till fröna och till vattnet, så snart börjar de nog smaka Idag hade äldsta gulisen "ramlat (läs hoppat) ur holken, men lyckade mindre bra med flygningen. O andra sidan är hen mycket yngre, så det var inte så chockerande. Hen la jag tillbaks o holken så var allt bra igen | |
|
| |
Noa
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange fre apr 20, 2012 4:39 pm | |
| Det är så roligt när man ser deras framsteg, hur de hoppar ur holken och hittar tillbaka själva, hur de upptäcker mat och vattenskålar osv osv | |
|
| |
Chilenita
| Rubrik: Sv: Fanta+Lorange tis maj 29, 2012 11:11 pm | |
| Nu var det ett tag sen jag uppdaterade. Men nu har ju alla ungar blivit "stora" och bor i ungdomsburen. De är mellan 11-12veckor gamla och dags att flytta hemifrån. Idag fick jag tillbaks svaren på deras DNA-tester. och det är 3 hannar och 2 honor 2 äldsta hannarna i guliskullen är hannar och lutinoungen är hona. Nicke Lill Troll är pojke och får fortsätta heta Nicke. Men Ville Lill Fjant är flicka och får heta Fina Lill fjant kanske dags att döpa gulisarna så de får fina namn på deras födelsebevis | |
|
| |
| Fanta+Lorange | |
|